Welke retailactiviteiten profiteert van de veranderingen in de detailhandel?

De winkel in de detailhandel heeft in de loop der jaren aanzienlijke veranderingen gezien. Deze veranderingen zijn aangedreven door technologie. Terwijl sommige retailers het moeilijk hebben, hebben anderen zich aangepast en groeien ze. Maar welk bedrijf profiteert echt van deze enorme veranderingen?

Big Box -winkels, zoals Walmart, hebben de retailmarkt gedomineerd. Ze boden consumenten een one-stop-shop aan waar ze alles konden kopen wat ze nodig hadden, tegen lagere kostenĀ een goede paspop kopen.

Met de toename van de verkoop van e -commerce is er een nieuwe winkeltrend naar voren gekomen. Tegenwoordig zijn shoppers op zoek naar ervaringen. Veel retailers hebben op deze behoefte gereageerd door klanten meer omnichannel -kansen te bieden.

Retailers bieden shoppers nu de mogelijkheid om online te winkelen en halen vervolgens hun aankopen in de winkel op. Dit heet online kopen, ophalen in de winkel (BOPIS). Het biedt het gemak van thuiswinkelen met de beveiliging van inkoop op een fysieke locatie.

Als gevolg van deze verschuiving in het consumentengedrag, experimenteren veel grote dooswinkels met het concept van een enkele winkel voor alle winkelbehoeften. Deze retailers werken om hun klanten een bredere selectie van producten en diensten te bieden en tegelijkertijd een nog betere winkelervaring te bieden.

Warenhuizen daarentegen bieden een meer gepersonaliseerde winkelervaring. In het begin van de 20e eeuw was dit soort winkelomgeving vaak gericht op het socialiseren.

Winkelcentra waren ook populair, omdat mensen van de winkel naar de winkel, de raamwinkel konden lopen en entertainmentevenementen konden bijwonen. Het winkelcentrum heeft echter gestage achteruitgang gezien, omdat de groei van e -commerce is versneld.

Blog